Viešajam sektoriui skirti renginiai – apie bepiločių orlaivių technologinius sprendimus viešųjų paslaugų infrastruktūros aplinkai plėtoti, pritaikymą efektyviau teikti savivaldybių paslaugas bei privačiajam sektoriui – apie verslo efektyvumo ir inovacijų iššūkius.
Asociacijos Dronea valdybos narys Šarūnas Baublys publikavo ekspertinę nuomonę dėl žalos kompensavimo sudužus orlaiviui.
378 milijonai eurų – tokio dydžio kompensacijos gali reikalauti nukentėję gyventojai, kiti tretieji asmenys bei katastrofos padarinius likvidavusios tarnybos
Bepiločių orlaivių instruktorių kursai
Lapkričio 4–8 d. vyko bepiločių orlaivių instruktorių mokymo programa, kurią iš dalies finansavo LR krašto apsaugos ministerija. Mokymai asociacijos Dronea ir Vokietijos įmonės Drone Masters Academy komandų bendras projektas.
Dronų sektorius sparčiai auga visame pasaulyje, o asociacija „Dronea“ šiuo projektu siekia užtikrinti tvarią šio sektoriaus plėtrą Lietuvoje. Sertifikuotų „DroneMasters Academy“ instruktorių tinklas padės užtikrinti kokybišką mokymą regionuose ir skatins dronų pramonės inovacijas. Tikimasi, kad projektas turės ilgalaikį poveikį ir prisidės prie dronų pramonės plėtros šalyje, o tarptautiniu mastu pripažįstamus sertifikatus turintiems asmenims atvers plačias karjeros galimybes tiek Lietuvoje, tiek užsienyje.
Šie sėkmingi mokymai yra pirmas žingsnis ilgalaikėje strategijoje, kurios tikslas – kurti išsilavinusių ir kompetentingų dronų specialistų tinklą Lietuvoje. Dronų sektorius jau laikomas svarbia Lietuvos ekonomikos ateities dalimi, o tokios iniciatyvos yra strateginės investicijos, vedančios į šių tikslų įgyvendinimą.
Joint European Drone Association (JEDA), kurios viceprezidentas yra Vidmantas Kairys kartu su kitais valdybos nariais susitiko su EASA bepiločių orlaivių sekcijos vadovais.
Per pastaruosius kelerius metus ES parengė išsamią bepiločių orlaivių reguliavimo sistemą valstybėms narėms, todėl Europa tapo pirmuoju regionu pasaulyje, turinčiu išsamų taisyklių rinkinį, kuriuo užtikrinamas saugus, patikimas ir tvarus bepiločių orlaivių naudojimas. JEDA yra didžiausia ir vienintelė skėtinė Europos nacionalinių bepiločių orlaivių asociacijų organizacija, vienijanti 23 nacionalines asociacijas iš 21 Europos valstybės ir daugiau, daugiau kaip 3500 narių, kurie dalyvauja kaip operatoriai, nuotoliniai pilotai, gamintojai, paslaugų teikėjai ir kt. Susitikimo metu šalys aptarė ES teisės aktų aiškinimą ir taikymą bepiločių orlaivių srityje, patirtį ir iššūkius bei gerosios patirties skatinimą plėtojant šį perspektyvų sektorių. Tačiau daugiausia dėmesio buvo skiriama tam, kaip išvengti trūkumų ir skatinti gerą dvišalį valdžios institucijos ir didžiausios asociacijos bendradarbiavimą siekiant bendro tikslo - užtikrinti saugią ir veiksmingą dronų ekosistemos plėtą
Susitikimas su EASA
From vision to business – bringing the EU drone market to life
DRONEA took part at European Drone Forum held in Cologne on 26 and 27 October 2023. This event has confirmed its reputation as Europe’s most important expert conference for UAS and cemented it at the absolute top level. Whether experts from EASA, the drone industry or from politics and business, we were able to look into many satisfied faces in a room filled to capacity. The participants gained first-hand insights into the current planning of Europe’s aviation authorities and all together shaped the future of drones in Europe directly and unfiltered.
DRONEA is a part of European Network of U-space stakeholders.
The meeting held on 22 November 2023 in Katowice, Poland that was organized the European Commission, EUROCONTROL, the European Union Aviation Safety Agency, SESAR 3 Joint Undertaking and European Defence Agency.
The scope of the meeting is to share lessons learned related to ongoing U-Space implementation activities across Europe. Please find the agenda of the meeting below. We invite you to save the event to your calendar and register as soon as possible.
European Network of U-space Stakeholders Meeting in Katowice
EASA U-space vebinarai
Joint European Drone Association (JEDA) viceprezidentas Vidmantas Kairys rugsėjo 7 d. buvo pakviestas padaryti pranešimą Europos Aviacijos Saugos Agentūros organizuojamuose vebinaruose U-space tematika.
Pranešimo tema "European U-space implementation", kurio turinys parengtas atsižvelgiant į JEDA narių poreikių tyrimą dėl U-space diegimo valstybėse narėse
Pranešimus taip pat skaitė oro navigacijos įmonių asociacijos CANSO, GUTMA bei Alliance for New Mobility atstovai.
Joint European Drone Association viceprezidentas daro pranešimą
SESAR pramonės tyrimų projektas EUREKA- European Key solutions for vertiports and UAM
SESAR pramonės tyrimų projekte EUREKA- European Key solutions for vertiports and UAM dalyvauja Asociacija Dronea
Oro taksi - įdomi oro judumo naujovė, tačiau, kad šios transporto priemonės pradėtų veikti, jos priklauso nuo infrastruktūros, pavyzdžiui, oro uostų ir susijusių oro eismo valdymo procedūrų. Projekto metu bus sukurtas visas atvykimo, išvykimo ir turnaround procesas vertiportuose. Siūlomuose sprendimuose bus atsižvelgta į bendrą eismo valdymą, avarinių situacijų ir sutrikimų sprendimo būdus bei tinklo srauto ir pajėgumų valdymą. Projekte bus pateiktos rekomendacijos dėl reglamentavimo ir (arba) standartizavimo ir visa informacija, kuri paspartins ir suderins UAM, VTOL operacijų ir vertiportų plėtrą visoje Europoje.
EUREKA projekte dalyvauja 35 ES įmonės. Projekto biudžetas beveik 10 mln eurų. Asociacija Dronea aktyviai dalyvauja 3 darbo paketuose iš 8.
CERTIFLIGHT Patariamoji Taryba
Asociacija Dronea dalyvavo Europos Horizonto programos finansuojamo projekto "Certiflight" gegužės mėn Neapolyje vykusiame Patariamosios tarybos posėdyje.
"Certiflight" platforma siūlo skaitmeninę paslaugą, skirtą sertifikuotoms ataskaitoms apie skrydžio trajektorijas ir Bepiločių orlaivių sistemų bei Bendrosios aviacijos orlaivių skrydžio žurnalus, ypač saugai svarbių ir komerciniu požiūriu vertingoms programoms. Ši paslauga taip pat bus įtraukta į USSP/UTM paslaugų teikėjo programinę įrangą. Be to, užfiksuoti skrydžio pėdsakai gali būti naudingi teisėsaugai teisėsaugai, pavyzdžiui, taikant sankcijas už oro erdvės pažeidimus, taip pat galimiems avarijų ar incidentų tyrimams.
Sistemos pagrindas - skaitmeninis EGNSS/IoT įrenginys, įrengtas UAS ir bendrojo naudojimo aviacijos pilotuojamuose orlaiviuose, kuriuose įrengtas OSNMA Galileo/EGNOS imtuvas, galintis užtikrinti jų buvimo vietos informacijos autentiškumą kilmės vietoje, be galimybės ją suklastoti ar padirbti. Sekimo informacija yra užšifruojama ir, kartą perduota į "Certiflight" platformą, nuolat saugoma automatikos programinė įranga į nekeičiamą privatų blokų grandinės mazgą.
Advisory Board of the Horizon Europe Project CERTIFLIGHT
European Committee of the Regions
Asociacija Dronea kartu su Europos regionų komiteto ir ESPON ETBG atstovais įtraukta į darbo grupę rengiant teritorinio poveikio vertinimo ataskaitą dėl Europos Komisijos komunikato "Dronų strategija 2.0, skirta pažangiai ir tvariai bepiločių orlaivių ekosistemai Europoje".
Ši ataskaita teikiama Europos Komisijai, Europos Parlamentui ir Europos Sąjungos Tarybai.
Dronų technologijų horizontai: testavimo poligonai ir žinių centrai
Kauno diena publikavo straipsnį, kuriame su kolega iš Vilnius Tech dalijamės įžvalgomis apie naujų technologijų problematiką ir perspektyvas
Dalyvių skaičius: 81
Auditorija: savivaldybės administracija, seniūnijos, ūkininkai, komunalininkai, vietos verslininkai, policijos ir priešgaisrinės tarnybos atstovai.
Pranešėjai
Vidas ŽVINYS, administracijos direktorius, Utenos rajono savivaldybė;
Vidmantas KAIRYS, pirmininkas, asociacija DRONEA;
Vaidotas BENDORAITIS, dronų gamintojo PARROT atstovas;
Alexander FRAESS-EHRFELD, CEO, AIR6 SYSTEMS, profesionalių dronų gamintojas, Austrija
Andrius GUZAITIS, produkto vadovas, TOP 100 dronų kompanijų sąraše esanti kompanija PIX-PRO, Lietuva;
Julie GARLAND ir Šarūnas NAVICKAS, Avtrain, EASA pripažinta dronu pilotų ir parko valdytojų mokymų ir konsultacijų organizacija, Airija
Camille GAQUIERE, produkto vadovė, MC2 Technologies, antidroninių sistemų gamintojas, Prancūzija
Wassim DERGUECH, COO, Future Mobility Campus of Ireland, Airija.
Naujos galimybės Lietuvai
Sausio 30 d. Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitečio posėdyje pristatytos galimybės, kurios atsiveria ryšium su naujos strategijos "Drone Strategy 2.0" įgyvendinimu.
Antidroninių priemonių paketas
Kibernetinio saugumo sritis
Civilinės-gynybos pramonės testavimo centrų tinklas, skirtas demonstruojamųjų dronų bandymams
Dronų veiklą igalinančios infrastruktūros plėtra
Kompetencijos centrai
ES patvirtino naują strategija "Drone Strategy 2.0"
Lapkričio 29 d. Briuselyje buvo pristatyta "Drone Strategy 2.0". Numatyta vizija: 2030 m. dronai ir jiems reikalinga ekosistema taps įprasta ES piliečių gyvenimo dalimi. Taps natūralu, kad dronais bus naudojami teikiant bendrosios pagalbos, kartografavimo, fotografavimo, inspektavimo, stebėjimo ir medicininių bei biologinių mėginių gabenimo paslaugas, o taip pat bus teikiamos keleivių transportavimo paslaugos pradžioje su pilotu, tačiau tikslas – visiškai autonominiai skrydžiai.
Tinkamai pasirinkus strategiją, iki 2030 m. dronų paslaugų rinka Europoje pasiektų 14,5 mlrd. eurų, o jos metinis augimo tempas siektų 12,3 proc., ir sukurtų 145 000 naujas darbo vietas 28 ES VN
Rugsėjo 7- 8 dienomis, Londone, ExCel parodų centras
Asociacija Dronea yra didžiausios Jungtinės Karalystės parodos dronų tema partneris
European Drone Forum 2022
Lapkričio 7-8 dienomis Asociacija Dronea dalyvavo Vokietijos dronų asociacijos UAV-DACH bei EASA organizuotame forume, kuris vyko Kiolne, Vokietijoje. Tai vienas didžiausių Europoje renginių dronų tema, kuriame dalyvavo ne tik ES valstybių atstovai, tačiau ir svečiai iš Azijos bei Amerikos žemynų .
Aviacijos gairės
Asociacija Dronea parašė skyrių apie bepiločius orlaivius į Susisiekimo ministerijos rengiamą studiją, kurio pagrindu, atlikus redakcinius pakeitimus, o vėliau Susisiekimo ministras patvirtinto studiją "Lietuvos aviacijos gairės iki 2030 m
Kreipėmės į Susisiekimo ministrą
2022 m. gegužės 31 d. raštu atkreipėme kompetentingų institucijų dėmesį, kad Aviacijos įstatyme numatytas kliūties aukštis (100 m ir aukščiau), skirtas orlaivių saugai užtikrinti, neatitinka nūdienos ir perspektyvinės situacijos poreikių, kelia rimtą pavojų įvykti avarijoms ir incidentams, tiek vykdant valstybės užduotis sraigtasparniais žemuose aukščiuose (pvz., KOP, VSAT), tiek vykdant skrydžius bepiločiais orlaiviais, tame tarpe ir naujai atsiradusiais valstybės bepiločiais orlaiviais.
Intensyviai vykstant aukštų statinių statyboms Lietuvos Respublikos teritorijoje (vėjo jėgainės, ryšio antenos ir pan.), pastebima neigiama tendencija, kad žemesni kaip 100 m statiniai tampa nebe ženklinami nei dienos nei nakties ženklais, o apie jų egzistavimą Transporto kompetencijų agentūra (TKA) neturi pačios naujausios informacijos, todėl negali numatyti, ar skrydžiui gali kilti saugos rizika. Tuo tarpu net ir patyrę BO naudotojai, ne visuomet geba tinkamai vertinti kylančias rizikas. Sudužę BO, pažeisti įrenginiai, nutrauktas elektros tiekimas – tai tik keli pavyzdžiai, atsiradę dėl BO susidūrimo su objektu dideliame aukštyje
Atkreipėme valdžios institucijų dėmesį
Kreipėmės į raktines ministerijas, atkreipdami dėmesį, kad siekiant gauti geriausią inovatyvių technologijų kokybę, turi būti žinoma kaip ir kur taikyti naujoves, žinoti stipriąsias ir silpnąsias puses, koks veiksmingumas ir kokia socialinė bei ekonominė nauda.
Turėdami tarptautinį pripažinimą, glaudžiai bendradarbiaujame su Vokietijos (UAV-DACH), Italijos (Associazione Italiana Droni), Belgijos (Belgian Drone Federation), Prancūzijos FDPC (Fédération Professionnelle du Drone Civil) asociacijomis, kurios vienija didžiausius Europos Sąjungos BO gamintojus ir paslaugų teikėjus, todėl turime visapusę prieigą prie naujausios informacijos apie pažangius BO technologinius sprendimus bei jų objektyvų vertinimą.
Asociacija "Dronea" LR Seimo nariams ir instituciniams atstovams pristatė bepiločių orlaivių perspektyvas viešajame ir privačiame sektoriuose, sprendžiant visuomenės kokybės, verslo efektyvumo ir inovacijų iššūkius.
Bepiločiai orlaiviai yra technologija, kuri jau atveria naujų paslaugų ir taikymo būdų galimybes ir perspektyvas, todel tai reali galimybė sukurti daugiau darbo vietų ir atverti ilgalaikį inovacijų bei ekonominio augimo šaltinį.
Seimo Ekonomikos komiteto Aukštųjų technologijų, inovacijų ir skaitmeninės ekonomikos pakomitečio kartu su Seimo laikinosios grupės "Skaitmeninė Lietuva" atstovais posėdis 2022 m. sausio 10 d.
„Pasisakome už konkurencingą Lietuvos bepiločių orlaivių sektoriaus plėtrą, kuri sudarytų sąlygas moksliniams tyrimams, inovacijoms, didelės pridėtinės vertės produktų kūrimui. Viešasis sektorius turi imtis lyderio vaidmens. Mes pasirūpinsime politine lyderyste. Reikia skatinti šios inovatyvios, sparčiai augančios technologijos augimą, viešinti bepiločių orlaivių panaudojimo galimybes“, – sakė pakomitečio pirmininkas Andrius Kupčinskas.
Asociacija Dronea pristatymo LR Seimo komitete vaizdo įrašas
Asociacija DroneA pakviesta nominuoti ir dalyvauti
SESAR JU Digital European Sky geriausių projektų apdovanojimo ceremonijoje
Apdovanojimai bus teikiami šiose kategorijose:
SESAR Exploratory Research Award
SESAR Industrial Research Award
SESAR Demonstration Award
SESAR ATM Sustainability
SESAR U-space Award
Dronų eismo sauga - svarbi Europos Sąjungos visuomenės problema
SEMINARAS:
"Ką privalu žinoti apie bepiločių orlaivių keliamas rizikas ir grėsmes"
Savivaldybių skaičius: 39
Dalyvių skaičius: 73
Auditorija: savivaldybių merai, jų pavaduotojai, administracijos direktoriai ir kiti atsakingi asmenys.
Europos Komisijos Reglamentas 2019/947 nustatė pagrindinius bepiločių orlaivių naudojimo principus siekiant užtikrinti saugą, saugumą, privatumą ir asmens duomenų apsaugą.
Kodėl aktualu dalyvauti seminare?
1.Savivaldybė veikia kaip atsakinga už viešąją tvarką
2. Savivaldybė veikia kaip bepiločių orlaivių naudotojas
3. Savivaldybė veikia kaip verslo skatintojas
Pranešėjai: Transporto kompetencijos agentūros, asociacijos "Dronea", Asmens duomenų apsaugos instituto, Valstybės sienos apsaugos tarnybos, Lietuvos transporto saugos administracijos atstovai pateiks teorinių ir praktinių galimų rizikų ir grėsmių pavyzdžių, aptars prevencines priemones
Taip pat dalyvauja Lietuvos karinės aviacijos administracijos, Muitinės departamento , Policijos departamento atstovai
Dronų eismo sauga - svarbi Europos Sąjungos visuomenės problema
SEMINARAS:
"Ką privalu žinoti miestų savivaldybių vadovams apie naują bepiločių orlaivių naudojimo tvarką"
Savivaldybių skaičius: 41
Dalyvių skaičius: 76
Dalyviai: miestų ir savivaldybių vadovai ir kiti atsakingi asmenys.
2020-12-31 įsigalioję Europos Komisijos R2019/945 ir R2019/947 nustatė naujas taisykles ir reikalavimus ES bepiločių orlaivių savininkams ir pilotams
Kodėl aktualu dalyvauti seminare?
1.Savivaldybė veikia kaip atsakinga už viešąją tvarką
2. Savivaldybė veikia kaip bepiločių orlaivių naudotojas
3. Savivaldybė veikia kaip verslo skatintojas